Bortskämd

2012-03-17 / 10:20:12
Tänkte ta upp en grej nu som är faktis skit störande för mig och lite små jobbigt helt ärligt, so here we go.
Vad klassar du som bortskämd? kan du säga det till mig. För mig är det  när man får precis vad som helst när som helst, och är ändå inte nöjd. Och jag tror att folk som kallar andra bortskämda är avundsjuka bara för att dom kan köpa nya kläder hela tiden, eller att man shoppar hela tiden. Tänk om personen betalar allt själv? tänk om personen spara alla pengar bara för att kunna köpa den där snygga tröjan.
Och jag är med om att folk säger jag är bortskämd. Och ja, jag har lite mer pengar så jag kan unna mig att göra saker. Jag kan gå och köpa kläder om jag vill, men jag gör inte det för jag spara alla mina pengar för att kunna ha dom i sommar. Alla kläder jag har, alla dyra prylar som jag har är för att min föreldrar har ett väl betalt jobb där dom kan göra vad dom vill när dom vill. Men mina föreldar är sjukt snåla helt ärligt, haha jag betalar allt själv nästan, förutom mat, skor och jackor. Jag känner folk som har skilda föreldrar som säger; jag måste ha den tröjan annars flyttar jag hem till mamma' eller 'pappa ger mig en det om jag ber om det' Och jag är ingen sån person. En sak som jag aldrig har gjort är att be om pengar från mina föreldrar. Aldrig någonsin har jag bett som pengar inte ens när jag verligen är pank utan då så har jag fått hålla mig från saker eller har jag LÅNAT från mina föreldara, det menas att när jag får mitt barnbidrag så tar dom pengar som jag är skyldigt och jag tycker det är bra för bättre att lära sig från börja och kunna det resten av sitt liv än att växa upp med föreldrar som betlar om allt.
Jag vill nu säga med denna text att, visst jag kanske är bortskämd som får saker. Men jag ser inte mig själv som bortskämd och kommer aldrig göra. Så alla där ute som nu tycker jag är bortskämd tyck på ni, haters gonna hate potatoes gonna potate thats life liksom. Men tänk även att ni sårar lite på köpet.
Seee yaa suckers!

Kommentera❤

Kommentera Här:):

Ditt underbara namn:
VIP?

E-postadress: (Bara Bella ser)

Din fina Blogg:

Skriv vad du vill, men om du är snäll mot mig är jag snäll mot dig. Deal with it!

Trackback
RSS 2.0